سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هجمه

یا علی

    نظر

 

خطیب بغدادی از علمای معروف اهل سنت در کتاب تاریخ معروف خود که به تاریخ بغداد شهرت دارد روایتی را از ابو ایوب انصاری که  زمان پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و بعد حیات آن حضرت را نیز درک کرده است نقل می کند که در این بخش قسمتی از آن روایت که در این کتاب مشهور اهل سنت آمده نقل می شود 

قال وسمعت رسول الله صلى الله علیه و سلم یقول لعمار یا عمار تقتلک الفئة الباغیة وأنت إذ ذاک مع الحق والحق معک یا عمار بن یاسر إن رأیت علیا قد سلک وادیا وسلک الناس وادیا غیره فاسلک مع علی فإنه لن یدلیک فی ردى ولن یخرجک من هدى یا عمار من تقلد سیفا أعان به علیا على عدوه قلده الله یوم القیامة وشاحین من در ومن تقلد سیفا أعان به عدو علی علیه قلده الله یوم القیامة وشاحین من نار

تاریخ بغداد مجلد 13،باب المیم،ذکر من اسمه معلی

ابو ایوب انصاری می کوید که از پیغمبر شنیدم که به عمار می فرمودند:ای عمار تو را گروه سرکش خواهند کشت و تو در آن هنگامه با حق هستی و حق با تو است.

ای عمار بن یاسر اگر علی را دیدی که در یک وادی قدم می گذارد و مردم را دیدی که در وادی دیگری می روند ، تو با علی باش که همانا او تو را در هلاکت نمی افکند و از هدایت خارجت نمی کند. ای عمار کسی که شمشیر ببندد که علی را در برابر دشمن علی یاری کند خداوند در قیامت دو گردنبند از درّ به گردن او می اندازد و کسی که شمشیر ببند تا دشمن علی را یاری کند خداوند در قیامت دو گردنبند از آتش به گردن او می اندازد