سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هجمه

بیانات حضرت آیت الله صافی مدظله در جمع مسؤولین صداوسیمای قم

    نظر

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدّ ظلّه العالی صبح روز چهارشنبه 7/10/1390 مدیر و معاونان بخش‌های مختلف صدا و سیمای مرکز قم را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار فرمودند:

صدا و سیما، مرکز تعلیم و تربیتی است که همه جا را فراگرفته است؛ همه شهرها، روستاها و خانه‌ها و همه افراد اعم از پیر و جوان تحت تأثیر این رسانه قرار گرفته‌اند.
هر چه انسان به این جهات توجه بیشتری داشته باشد می‌بیند که مسئولیت در این مرکز، بسیار سنگین است، چرا که با روح و فکر مردم ارتباط مستقیم دارد، و بسیاری از اخلاق مردم از برنامه‌های همین صدا و سیما نشأت می‌گیرد.
هر طوری که این مدرسه و دانشگاه بزرگ سیر داشته باشد، در جامعه اثر می‌گذارد؛ برنامه‌ها، گفتگوها حتی لباس و شکل و قیافه‌های مجریان و دیگران که برای خودشان انتخاب می‌کنند، همه اینها در جامعه اثر می‌گذارد.
مسئولیت خیلی سنگین است. حال کسانی که این مسئولیت را برعهده گرفته‌اند چقدر باید مواظب و مراقب باشند؟ و چه نکته‌هایی را باید ببینند تا برنامه‌ای را تنظیم کنند که خیر و سعادت مردم در آن باشد، و این نظام را در دنیا به صورت اسلامی معرفی ‌کنند.
اگر این مرکز درست کار بکند، خیلی نواقص و نقاط ضعفی که در جامعه وجود دارد برطرف می‌شود.
این مدرسه‌ی بزرگ باید جامعه را از نظر اخلاق و انسانیت و تعهد اسلامی و حجاب و همه رشته‌های دینی پیش ببرد. ما هر چه روی مسأله صدا و سیما کار بکنیم و مسئولین اهتمام داشته باشند، واقعاً سزاوار است.
از طرف دیگر اگر مسامحه هم باشد، مانند بعضی از برنامه‌ها که مشاهده می‌شود، کم آن هم بسیار زیانبار و خطرناک است.
در مسأله اختلاط زن و مرد، باید صدا و سیما نشان بدهد که خودشان مقید هستند، و این هم موقوف به این است که اشخاصی که در اینجا مشغول خدمت هستند، احساس مسئولیت کنند و با اشخاص مطلع مشورت نمایند.
فرهنگ اختلاط و عدم تفکیک جنسیتی در جامعه، فرهنگ غیر اسلامی است. فرهنگ ما غیر از این فرهنگ است؛ فرهنگ ما، فرهنگ قرآن است، فرهنگ اسلام است، فرهنگ وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعاً فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ است.
به هر حال افرادی که اینجا خدمت می‌کنند باید دارای عقیده‌های پاک و سلامت روح باشند، چرا که مسأله خیلی مهم است. این عزیزان باید خودشان را به امام زمان علیه الصلاة و السلام بفروشند و در مقام تحصیل رضای آن حضرت باشند، و بدانند که مسأله، مسأله ایمان و اخلاق است، مسأله این همه شهداء که ما در راه اسلام دادیم؛ چه در گذشته و چه در همین انقلاب، همه برای این بود که اسلام احیا شود. حضرات ائمه معصومین علیهم السلام همه‌ی فکرشان متوجه همین بود که جامعه اصلاح بشود و مردم در راه خداوند متعال باشند.
تذکراً عرض کنم که آدم گاهی اوقات نقاط ضعف و نواقصی در صدا و سیما می‌بیند که اسباب یأس می‌شود.
سعادت ما وقتی فراهم می‌شود که انشاء‌الله این مرکز آن‌طور که باید، سیر داشته باشد و هدفش نشان‌دادن و اجرای دستورات، معارف و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام و اخلاق اسلامی و استقلال و مبارزه با غرب‌گرایی، و نیز مبارزه با آن‌هایی که اسلام‌زدایی می‌کنند، باشد.
این رشته‌های مختلفی است که بر عهده صدا و سیما است، البته در این وظیفه سنگین، صدا و سیما تنها نیست بلکه حوزه و وعاظ و همه باید مراقب باشند اما این گستردگی و شمولی که این مرکز دارد، باعث می‌شود که مسئولیتش سنگین‌تر و بیشتر باشد.
به هر صورت، کارکردن در این مرکز مهم، فرصت بسیار خوبی است برای کسانی که بخواهند به اسلام خدمت بکنند و به ثواب‌های بزرگ نائل شوند، که چنانچه انسان، یک نفر را هدایت و راهنمایی کند، مطابق آن روایت معروف از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله بهتر است برای انسان از آنچه که آفتاب بر آن می‌تابد.
امیدوارم همه موفق باشید و بتوانید در این شرایط، طوری عمل کنید که موجب شوکت نظام اسلامی در خارج و داخل باشد و برنامه‌هایی بسازید که به مردم روح و نشاط اسلامی بدهد انشاء الله.
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته